دل کریم با پرسپولیس نیست | مدافع قطری در فکر بازگشت به کشورش درخواست نکونام برای جذب لژیونر پرسپولیسی کاروان چهل‌نفره ورزشکاران ایران در راه المپیک پاریس احتمال لغو سوپرجام قوت گرفت مربی میلان راهی عربستان شد هایجک استقلال به پرسپولیس نتیجه بازی ترکیه و اتریش(۱۳ تیر ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها و خلاصه بازی| غرش ترک‌ها نتیجه بازی هلند و رومانی(۱۲ تیر ۱۴۰۳)+ ویدئو گل‌ها و خلاصه بازی| نارنجی‌ها در یک چهارم نهایی! ترابی یا علیپور؛ یکی پرسپولیسی می‌شود عقب نشینی پرسپولیس در مقابل خواسته‌های عجیب سه بازیکن بازیکن گرجستانی زیر ذره بین آنالیزور پرسپولیس گولسیانی منتظر پیشنهاد بهتر از پرسپولیس پرسپولیس در چه صورت ارونوف را می‌فروشد؟ پخش زنده بازی ترکیه و اتریش در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ (۱۲ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی هلند و رومانی در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ (۱۲ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بازگشت عضو حاشیه‌ساز به کمیته داوران یامگا از لیست استقلال خارج شد یزدانی استقلال را نقره داغ کرد علی نعمتی هوایی شد | تمدید قرارداد مدافع پرسپولیس به بن‌بست رسید توافق زکی‌پور با استقلال | سلمانی هم می‌ماند
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

مروری بر هفته نخست تور‌دو‌فرانس‌۲۰۲۰ | کورس روگلیچ و برنال برای قهرمانی

  • کد خبر: ۴۲۱۰۲
  • ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
مروری بر هفته نخست تور‌دو‌فرانس‌۲۰۲۰ | کورس روگلیچ و برنال برای قهرمانی
هفته اول توردوفرانس ۲۰۲۰ یکشنبه به پایان می‌رسد و دوچرخه‌سواران بعد از یک‌روز استراحت از امروز (سه‌شنبه) هفته دوم مسابقات را آغاز خواهند کرد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ این مسابقات که امسال تحت‌تأثیر ویروس کرونا با چند ماه تأخیر برگزار شد، مانند سال‌های قبل با حوادث و اتفاقاتی همراه بود؛ اما درنهایت مطابق پیش‌بینی‌ها روگلیچ و برنال، ۲ مدعی اصلی قهرمانی تور، در پایان هفته نخست در صدر جدول رده‌بندی زمانی قرار گرفتند. در پایان مرحله نهم، پیراهن زرد در اختیار پریموژ روگلیچ از اسلوونی قرار گرفت، پیتر ساگان از اسلواکی باوجود ناکامی در بردن مراحل پیراهن سبز امتیازی را در اختیار دارد، پیراهن سفید به اگان برنال کلمبیایی رسید و بنو کونوفروا از فرانسه پیراهن خالخال کوهستان را در مرحله دهم بر تن خواهد کرد.


مرحله ۱. شروع در هوای بارانی

مرحله نخست مسابقات در هوایی بارانی از شهر نیس آغاز شد. در این مرحله بسیاری از دوچرخه‌سواران نامدار در قسمت‌های مختلف مسیر زمین خوردند، اما گروه اصلی در یک توافق «صلح» بین نفرات شرکت‌کننده با کم‌کردن سرعت خود اجازه رسیدن به گروه را برای این نفرات فراهم کرد و مسابقه در‌نهایت با اسپرینت دست‌جمعی به پایان رسید و الکساندر کریستوف که خودش یکی از قربانیان هوای بارانی این مسیر بود، موفق شد در اسپرینت پایانی با شکست سام‌بنت و پیتر‌ساگان، عنوان قهرمانی مرحله نخست را از آنِ خود کند.


مرحله ۲. پیراهن زرد برای آلافیلیپ

در اولین مرحله کوهستانی این مسابقات، دوچرخه‌سواران سرعتی مطابق انتظار عقب ماندند و مدعیان عنوان قهرمانی و تیم‌هایشان کنترل کار را در دست گرفتند. در اواخر مسیر فرار سه‌نفره ژولین آلافیلیپ، آدام ییتس و مارک هیرشی با موفقیت دوچرخه‌سوار فرانسوی در اسپرینت پایانی به انجام رسید.


مرحله ۳. پیروزی کیلب ایوان

دومین مرحله کفی این مسابقات هم با یک اسپرینت جمعی به پایان رسید. کیلب ایوان که از حمایت هم‌تیمی‌های خود هم بی‌بهره بود، با عملکردی فوق‌العاده به مقام نخست رسید. ایوان حتی تا یک‌کیلومتر پایانی هم در جلوی صف حضور نداشت و تنها در متر‌های پایانی بود که توانست با استراتژی مناسب و سرعتی بی‌نظیر از تمام رقبا عبور کند.


مرحله ۴. و سرانجام روگلیچ

بسیاری از کارشناسان پیش از شروع تور از پریموژ روگلیچ به‌عنوان مدعی نخست قهرمانی یاد می‌کردند، اما این دوچرخه‌سوار اسلوونیایی ۲ هفته پیش از تور فرانسه در رقابتی دیگر دچار سانحه شد تا علامت سؤال بزرگی مقابل علاقه‌مندان این ورزش در‌مورد میزان آمادگی وی قرار بگیرد. روگلیچ که در متر‌های پایانی از حمایت هم‌تیمی خود ون‌آرت هم برخوردار بود، توانست با اختلاف کم قبل از هم‌وطنش تادی پوگاچار از خط پایان بگذرد.


مرحله ۵. قهرمانی ون آرت در روز جریمه آلافیلیپ

این مرحله کفی بدون هیچ فرار عمده‌ای به اسپرینت دسته‌جمعی پایانی رسید و این‌بار ون‌آرت بلژیکی، عضو تیم جومبو ویسما که به‌جای حمایت از لیدر تیم خود روگلیچ برای پیروزی در این مرحله تلاش می‌کرد، با شگفتی‌سازی در اسپرینت پایانی موفق شد تا سیس بول، سام بنت و پیتر ساگان را شکست دهد و دومین پیروزی متوالی را به نام تیم جمبو ویسما ثبت کند. اما اتفاق جالب، روز پس از پایان این مرحله افتاد که صدرنشین تور ژولین آلافیلیپ به‌دلیل دریافت مواد غذایی در فاصله ۱۷ کیلومتر به پایان تور با ۲۰ ثانیه جریمه زمانی مواجه شد و به‌همین‌دلیل پیراهن زرد را به آدام‌ییتس بریتانیایی واگذار کرد.


مرحله ۶. پیروزی تنها‌دوچرخه‌سوار آسیایی تور

در روزی که مدعیان قهرمانی تور تصمیم به کنترل یکدیگر گرفتند، قهرمانی مرحله ششم تور‌دو‌فرانس به تنها‌دوچرخه‌سوار آسیایی تور رسید. الکسی لوتسنکو قزاق در روزی که زمان زیادی از مسابقه را به‌تن‌هایی رکاب زد، موفق شد تا با ۵۵ ثانیه اختلاف با نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده خسوس هرادا اسپانیایی به عنوان نخست برسد.


مرحله ۷. پیروزی دیگری برای ون‌آرت

واوت ون‌آرت بلژیکی به اولین دوچرخه‌سواری تبدیل شد که توانست ۲ مرحله از تور‌دو‌فرانس‌۲۰۲۰ را فتح کند. ون‌آرت جلوتر از هاگن نروژی از خط پایان گذشت تا سومین پیروزی برای تیم جومبو ویسما به دست بیاید.


مرحله ۸. قهرمانی پیترس فرانسوی

مرحله هشتم تور فرانسه‌۲۰۲۰ اولین مرحله کوهستانی دشوار مسیر بود، برخلاف انتظار‌ها این نانس‌پیترس فرانسوی بود که به‌عنوان نفر نخست از خط پایان گذشت. این مسابقه با فرار ۱۳ دوچرخه‌سوار همراه شد که در‌این‌بین پیترس و ایلنور زاکاراین روس توانستند از سایرین پیشی بگیرند؛ اما در ادامه پیترس با غلبه بر زاکارین به‌تن‌هایی از خط پایان گذشت.

اما بازنده بزرگ این مرحله تیبو پینو یکی از امید‌های کشور میزبان برای قهرمانی تور بود. پینو در این مرحله با از‌دست‌دادن ۱۹ دقیقه زمان به‌طور‌کل از جمع مدعیان خارج شد. ژولین آلافیلیپ که پیش‌تر در ۳ مرحله هم پیراهن زرد را بر تن کرده بود هم ۱۲ دقیقه از مدعیان عقب افتاد تا عملا شانسی برای قهرمانی در تور نداشته باشد. با کناررفتن آلافیلیپ و پینو، امید‌های کم‌رنگ فرانسوی‌ها برای عنوان قهرمانی تور تنها روی رومن بارده و گیوم مارتن باقی می‌ماند.


مرحله ۹. روز اسلوونی!

مرحله نهم تور در مسیری کوهستانی برگزار شد. در این مسابقه مارک هیرشی سوئیسی زمان زیادی را به‌تن‌هایی در صدر رکاب زد. از بین مدعیان قهرمانی در فاصله بیست‌کیلومتری تا پایان مسیر، ۴ دوچرخه‌سوار مطرح روگلیچ، برنال، لاندا و پوگاچار توانستند از سایرین پیشی بگیرند. این گروه مدعیان در فاصله کمتر از دوکیلومتری خط پایان به هیرشی سوئیسی رسید و در اسپرینت پنج‌نفره انتهای مسیر این تادی پوگاچار جوان بود که جلوتر از هم‌وطنش پریموژ روگلیچ به‌عنوان نفر نخست از خط پایان گذشت، اما این تنها خبر خوب روز برای دوچرخه‌سواری اسلوونی نبود. با عقب‌ماندن آدام ییتس، روگلیچ به صدر جدول رده‌بندی کلی صعود کرد تا در مرحله دهم صاحب پیراهن زرد باشد. ییتس که پیش‌از‌این صدرنشین تور بود، بیش از یک‌دقیقه از روگلیچ عقب افتاد، اما سایر مدعیان توانستند با جبران اختلاف زمان در کیلومتر‌های پایانی تنها ۱۱ ثانیه بعد از گروه پوگاچار، روگلیچ و برنال از خط پایان بگذرند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->